Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Noticias-elemzés a VR-ről

2008.03.08

 

Az ember egy pillanat alatt elvesztheti azt, akit a legjobban szeret. De ugyanebben a pillanatban megtalálhatja egy új boldogság kulcsát. Ez történt Bautistával a VR első részében, amit a Telefé az elmúlt hétfőn mutatott be. Az elbeszélés elején Bautista látható, amint a barilochei hegyeket mássza. Impozáns képek, melyek a produkció monumentalitását és kifogástalan megvalósítását hivatottak bemutatni a rettenthetetlen Arana főszereplésével, aki dublőrök nélkül játssza el szerepét, és ezzel valószínűleg a televízió elé kötötték a nézőt, egy olyan mozi élményt nyújtva, mintha az nem is a tévé képernyőn játszódna.

Majdnem a Cerro Catedral csúcsánál Bautista találkozik a fotográfus Anával (M.A.), aki a fagyott földön fekszik a kihűlés állapotában. Így aztán megcsillogtatja életmentői adottságait: levetkőzik és levetkőzteti Anát, együtt bebújnak egy hálózsákba és túlvészelik a hosszú, hideg éjszakát. A következő nap egy helikopter megmenti mindkettőjüket épen és egészségesen. Amit nem tud Bautista az az, hogy míg ő megmentette Ana életét, a felesége Carla autóbalesetben meghalt, s a balesetet okozó másik autó vezetője Nicolas (J.G.N.) , Ana férje volt. És még kevésbé tudja elképzelni, hogy ugyanaz az Ana nem ismeri fel:hogy Nicolas és apja egy prostitúciós és emberkereskedelmi hálózatot tart fenn, amely kárt okoz Río Mansóban, egy vidéki településen, ahol az önfeláldozó ápolónő Rosario (Soledad Silveyra) és a férje (P.C.) lányuk hirtelen eltűnésével szembesülnek. Leleményesen, a jelenetek Ana és Bautista között nem a megmentéssel kezdődnek, hanem egy évvel később, egy végzetes találkozáskor, mikor mindketten Puerto Madrynban tartózkodnak. Így az elbeszélő struktúra világosan megalapozott: az életek kereszteződése és egy kettős célkitűzés: egy szerelmi történet elmesélése, a sorozatok minden elemével megfűszerezve de egy társadalmi témával a háttérben.

Azzal, hogy a Telefé beleszövi a politikai és társadalmi nehézségeket a sorozatba, folytatja a Resistiré és Montecristo által megkezdett utat. Ahhoz hogy megítéljük az első két részt, a kísértés, melyet el kellene kerülni a jövőben, az a rossz dolgok felvázolása olyan módon, ahogyan azt a Montecristónál tették. A szereplőgárda nem okoz csalódást. F.A. ismét megmutatja csodás arcát és testét. Ez egy színészi képesség, ami képes megpengeti az összes húrt. Egy olyan színész, aki elbűvölt már az SMV-ben, a Padre Corajéban és most a VR bátor férfijaként is. Soledad Silveyrától ez a szerep más, mint az eddig megszokottak, ahol a szexisebb oldalát ismerhettük meg. Pongyolában, lánya eltűnése miatt összetört, amit abszolút kifogástalanul alakít. Mónica Antonópulos egy feltűnő szépség, ami ígéretes eredményt hoz első főszerepében. A VR nézettségétől függ, hogy ez a két szál (társadalmi és szerelmi) milyen módon kombinálódjon majd. Az első két rész egy valóságról számol be: az összetevők, hogy elérjék ezt a kényes egyensúlyt adottak. Az elbeszélés kitűnő tempójával, melyet nem félnek lassan bemutatni, a csodás panoráma felvételeknél sem, hogy megfűszerezzék a romantikus jeleneteket vele, és lehetőséget biztosítsanak a zenei háttérnek, a sorozat felveszi a kesztyűt...

(forrás: Noticias, fordította: golacsn)